Det er helt åbenlyst ikke alle håndværkervirksomheder, som klarer sig lige godt, men det er ikke ensbetydende med, at man skal melde sig ud af kampen, fordi det går mindre godt i en periode.

Du får i dette blogindlæg en håndfuld gode råd, som du med sikkerhed vil få glæde af, hvis du står i spidsen for en ambitiøs håndværkervirksomhed.

supplies of a construction worker or a handy man, including a hammer, tape measure, nails, tool belt and blue prints or plans

1.    Sæt farten ned og giv den enkelte kunde en bedre oplevelse

Det er ikke hensigtsmæssigt udelukkende at have fokus på at udføre så mange opgaver som overhovedet muligt, da det manglende fokus på den enkelte kunde kan føre til fejl, mangler og utilfredshed.

Sætter du farten ned og giver den enkelte kunde en bedre oplevelse, så kan du øge den generelle kundetilfredshed betydeligt. Høj kundetilfredshed er guld værd for enhver håndværkervirksomhed, hvorfor kundeservice bør være i højsædet.

Løbende dialog, præsentabel udstråling, overholdelse af deadline(s) og opfølgning på kundeopgaver er noget af det, man kan gøre for at opretholde et højt serviceniveau.

2.    Spar penge på byggematerialer online

Selvom du typisk vælger at fakturere dine kunder for de anvendte byggematerialer, så kan det alligevel være en god idé at spare penge på byggematerialer. Der er rig mulighed for at købe byggematerialer, hvor både prisen og kvaliteten er tilfredsstillende, så du er ikke nødsaget til at betale overpris i fremtiden.
Det er f.eks. muligt at købe trælister i forskellige former, så hvis du søger et godt tilbud på trælister, kan du udforske udvalget på nettet. Det er også muligt at gøre en god handel på gulve, gips, byggeplader, tagrender og meget andet.

3.    Nem projektstyring og planlægning med én app

Det er nemmere sagt end gjort at holde styr på både medarbejdere og projekter, når virksomheden når en vis størrelse. Der er dog hjælp at hente for dig, som finder det udfordrende at bevare overblikket over din virksomhed. En applikation gør det muligt at oprette nye sager og opgaver, som nemt og hurtigt kan uddelegeres til ledige medarbejdere. Det er med til at sikre optimal udnyttelse af virksomhedens ressourcer.

Kala har været med til at ændre på måden, hvorpå man arbejder med projektstyring i håndværkervirksomheden. Deres applikation giver dig et større overblik over sager, planlægning, opgaver og medarbejdere. Applikationen giver desuden nem adgang til sagshistorik, dokumentation for udført arbejde og simpel planlægning af kørsel og timer. Det er tvivlsomt, at din håndværkervirksomhed ikke vil kunne få gavn af den omtalte løsning, så giv løsningen en chance.